Fejlesztő iskola
A fejlesztő iskolásokhoz is eljött a Mikulás, akit nagy örömmel vártak. Énekkel, verssel köszöntötték őt. Az ajándékok és a jó hangulat boldoggá tette a gyerekeket.
Tevékenységi körünk
Intézményünk a 2010/11 tanév óta nyújt fejlesztési lehetőséget a fejlesztő iskola keretein belül, a súlyosan-halmozottan sérült, tanköteles korú gyermekeknek, területi illetékességgel.
A halmozott fogyatékosság nem csupán az egyes területek sérülésének egymásmellettiségét, hanem azok komplex összefonódását jelenti.
A halmozott jelző egyértelműen arra utal, hogy azonos vagy eltérő időben két vagy több, egymással nem közvetlen oki kapcsolatban álló különböző sérülés, károsodás keletkezett.
A nevelő-oktató munka ebből következően olyan komplex fejlesztési egységet képez, ahol az egyes műveltségi területek és a speciális egyéni foglalkozások egymásra épülnek, kiegészítik egymást, növelve a képzés hatékonyságát.
Tanulóink a szakértői bizottság szakvéleménye alapján kerülnek a csoportba.
A 2012/13-as évtől 2 fejlesztő iskolai csoport kezdte meg a működését minden nap 8-tól 12-ig. A tanulók a csoport részére kidolgozott program és egyéni fejlesztési terv szerint haladnak.
Az 1. csoportban 5 gyermek van, akik 11-16 évesek.
Az 1. csoportban dolgozó kollégák:
Bencsik Dóra konduktor, a csoport vezetője
Káldi Marianna asszisztens
A 2. csoportban 6 gyermek van, akik 6-10 évesek.
A 2. csoportban dolgozó kollégák:
Pistai- Király Erika konduktor, a csoport vezetője
Sárköziné Szeles Angéla asszisztens
Két óraadó kolléganő segíti még a munkánkat:
Döbrössy Krisztina konduktor, gyógymasszőr
Scheffer Gáborné alternatív és augmentatív kommunikációt végző pedagógus
Tevékenységünk céljai, feladatai:
Tevékenységeink célját a gyermekek szükségletei és a nevelés-oktatás folyamatával kapcsolatos adekvát elvárások határozzák meg.
- A sérült funkciók kiigazítása, fejlesztése, kompenzálása.
- A lehető legnagyobb fokú önállóság elérése.
- Szűkebb és tágabb környezetben való eligazodás.
- Interakciókban való részvétel, kapcsolatok kezdeményezése és elfogadása.
- Pozitív személyiségjegyek erősítése, személyiségfejlesztés. Önismeret, énkép.
- Közösségbe való beilleszkedés segítése. Az együttélés megtanulása, alkalmazkodás.
- Szeretetteljes, biztonságot adó, ösztönző légkör megteremtése.
- Az elért eredmények alkalmazása minden tevékenységben, beleértve az otthoniakat is.
- A sérülésből fakadó hátrányok csökkentése, kompenzálása.
- Az elsajátított ismeretek, készségek bővítése, szinten tartása.
- Minden tevékenység és élethelyzet során a tanuló egyéni szükségleteihez és képességeihez való igazodás.
- Kommunikációs képességek feltérképezése, szükség esetén AAK (alternatív és augmentatív kommunikáció)
- Individuális és differenciált foglalkoztatás. Szabadidő tartalmas eltöltése a gyermek számára szórakoztató, kikapcsolódását segítő módon.
Együtt a két csoport
A fejlesztés területei:
- Kommunikáció (önkifejezési módjuk tudatos alkalmazása, gyakorlása)
- Mozgásfejlesztés (mozgásállapotuk javítása, állapotromlás megakadályozása)
- Észlelés-érzékelés, bazális stimuláció
- Fejlesztő gondozás
- Játékra nevelés
- Érzelmi és szociális nevelés
- Komplex művészeti nevelés
- Szűkebb ás tágabb környezetünk